reklamačný poriadok

reklamačný poriadok spoločnosti JAF HOLZ Slovakia, s.r.o., sídlo: Hospodárska 448, 919 51 Špačince, IČO: 35 718 986, zápis v OR Okresného súdu Trnava, odd: Sro, vl.č. 10779/T

I.
Konateľ spoločnosti JAF HOLZ Slovakia, s.r.o. vydáva tento reklamačný poriadok, ktorým sa budú riadiť príslušní poverení pracovníci pri vybavovaní reklamácií zákazníkov spoločnosti.
Reklamačný poriadok vychádza z právnych predpisov, upravujúcich reklamačné konanie, a to Občiansky zákonník, Obchodný zákonník a Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
Evidencia o reklamáciách je centrálne vedená pre všetky pobočky na území Slovenska vedená na pobočke v Žiline,  Kamenná ul. č. 1.
 
II.
Na základe ustanovení Občianskeho zákonníka, Obchodného zákonníka a ostatných právnych predpisov platí nasledovné :

Všeobecné náležitosti kúpnej zmluvy
Predávajúci sa zaväzuje dodať kupujúcemu tovar a previesť na neho vlastnícke právo a kupujúci sa zaväzuje tovar prevziať a zaplatiť zaň kúpnu cenu.
Predávajúci je povinný dodať tovar v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami v zmysle príslušných predpisov občianskeho práva, v požadovanom množstve, akosti, vyhotovení a bez vád a zodpovedajúci príslušným technickým normám. K tovaru je predávajúci povinný dodať kupujúcemu aj doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru.
 
Zodpovednosť predávajúceho 
V prípade, že tovar nespĺňa požadované náležitosti, má vady. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru pri jeho dodaní kupujúcemu. Pri predaji použitých vecí však predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebovaním. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
 
Záručná doba 
Záručná doba je 24 mesiacov a plynie odo dňa dodania tovaru kupujúcemu. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie veci, neskončí záručná  doba pred uplynutím tejto lehoty.
Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu môže predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej zákonom (24 mesiacov). V záručnom liste určí predávajúci podmienky a rozsah tejto záruky.
 
Reklamačná doba 
Práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady veci môže kupujúci uplatniť, len ak vadu vytkol v lehote do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby.
 
Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nezapočítava.
Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
 
Uplatnenie nároku 
Kupujúci uplatňuje reklamáciu v v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho na území Slovenskej republiky, preukazujúc sa dokladom o kúpe alebo záručným listom. 
 
Ak kupujúci riadne v stanovenej záručnej lehote  osobne alebo písomne na e-mailovej adrese: zilina@jafholz.sk uplatní reklamáciou právo zo zodpovednosti za vady, pracovník predajne bezodkladne po uplatnení vady vyhotoví záznam  o reklamácii a s výsledkom oboznámi kupujúceho v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
 
Predávajúci zabezpečí, že v každej prevádzkarni bude počas prevádzkovej doby vždy prítomný pracovník poverený vybavovaním reklamácií.
 
Práva kupujúceho 
 
1. Odstrániteľné vady
 
Za odstrániteľné sa považujú také vady, odstránením ktorých neutrpí vzhľad, funkcia a akosť tovaru.
 
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená v termíne  vzájomne dohodnutom s predávajúcim. Lehota na odstránenie vady nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa uplatnenia vady kupujúcim.
 
Pokiaľ predávajúci zistí pri odstraňovaní vady preukázateľnú chybu kupujúceho, náklady spojené s odstránením vady hradí v plnej výške kupujúci.
 
Ak vec ešte nebola použitá, môže kupujúci namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti.
 
Predávajúci  môže vždy namiesto odstránenia vady  vymeniť vadnú vec za bezvadnú.
 
2. Neodstrániteľné vady, opätovné vyskytnutie sa vady po oprave, väčší počet vád
 
Za neodstrániteľné vady sa považujú také, ktoré bránia riadnemu užívaniu tovaru. Kupujúci má právo na výmenu veci alebo má právo odstúpiť od zmluvy. Pri odstúpení od zmluvy je kupujúci povinný vrátiť tovar v nezmenenom  stave a predávajúci je povinný vrátiť zaplatenú kúpnu cenu.
 
Ak ide o iné neodstrániteľné vady, ktoré nebránia riadnemu užívaniu tovaru, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru. Nárok na zľavu z kúpnej ceny zodpovedá rozdielu medzi hodnotou, ktorú by mal tovar bez vád a hodnotou, ktorú mal tovar s vadami, pričom pre určenie hodnôt je rozhodujúci čas, v ktorom sa malo uskutočniť riadne plnenie. Výška zľavy sa posudzuje individuálne podľa dohody medzi predávajúcim a kupujúcim.
 
Rovnaké nároky platia aj v prípade opätovného vyskytnutia sa vady po oprave alebo pri väčšom počte vád.
 
III.
 
Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 01.07.2024